|
|
Hamulce tarczowe PIV-KO i elektromagnetyczne -> hamulce elektromagnetyczne |
| Hamulce elektromagnetyczne
Działanie hamulców elektromagnetycznych polega na wykorzystaniu siły elektromagnetycznej do dociśnięcia tarcz hamulcowych lub innych elementów ruchomych. Gdy przez cewkę elektromagnetyczną płynie prąd elektryczny, tworzy się pole magnetyczne, które przyciąga elementy ferromagnetyczne tarczy hamulcowej. W efekcie następuje hamowanie ruchu obrotowego. Hamulce elektromagnetyczne, które znajdziesz w naszej ofercie, charakteryzują się bardzo krótkim czasem reakcji, wysoką dokładnością pozycjonowania, trwałością, odpornością na zużycie, a także cichą pracą. Co ważne, można je łatwo zintegrować z systemami sterowania, co umożliwia pełną automatyzację procesów.
Zastosowanie hamulców elektromagnetycznych
Hamulce elektromagnetyczne, ze względu na wymienione parametry, stosowane są w szerokim zakresie przemysłu, gdzie wymagana jest precyzyjna i szybka kontrola ruchu obrotowego urządzeń. Ich wysoka wydajność, precyzja, a także łatwość sterowania sprawiają, że są one ważnym elementem nowoczesnych maszyn i urządzeń. Wykorzystywane są między innymi w przemyśle dźwigowym do sterowania prędkością oraz do zatrzymywania ładunków, w automatyce w systemach podnośników i robotach przemysłowych oraz w przemyśle maszynowym. Wśród wysokiej klasy hamulców elektromagnetycznych, jakie oferujemy, znaleźć można między innymi dwutarczowe hamulce EBB, hamulce EKP, ELB, EBM, jak również EBD. Zachęcamy do zapoznania się ze specyfikacjami technicznymi każdego z wymienionych rodzajów hamulców elektromagnetycznych. Na życzenie udostępniamy formularz doboru hamulców. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBB |
Dwutarczowe hamulce zasilane elektrycznie, załączane sprężyną i wyłączane przy pomocy elektromagnesu. Transmitowany moment obrotowy 50 Nm. Pracują na sucho. Przeznaczone są do napędów, w których hamowanie obrotów maszyny po przerwaniu zasilania jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa.
Hamulec typu EBB składa się z części napędzającej oraz nieruchomej. Część napędzającą tworzy zabierak i dwie tarcze hamulcowe z okładzinami, ruchome osiowo w uzębieniu zabieraka. Nieruchomą (nie obrotową) część hamulca tworzy kompletny korpus magnesu, płytka cierna, tarcza cierna i obudowa. Elementem nieruchomej części hamulca jest pokrywa z niemagnetycznego stopu, w której górnej części poprzez przepust przechodzi kabel zasilający do zacisków korpusu magnesu. W czole korpusu magnesu umieszczone są obwodowo śruby mocujące, niezbędne do montażu hamulca. Prowadzą przez płytę cierną, tarczę cierną i obudowę hamulca. Następne dwie śruby regulacyjne umożliwiają mechaniczne ściskanie pakietu sprężyn przez płytę cierną. W zewnętrznych obwodowych wyfrezowaniach korpusu magnesu są umieszczone śruby blokujące, opierające się o nosy obudowy hamulca, za pomocą których utrzymywana jest nastawiona szczelina powietrzna. Nosy obudowy hamulca służą też do osiowego prowadzenia płyty ciernej i tarczy ciernej. W czole korpusu magnesu od strony płyty ciernej są umieszczone sprężyny dociskowe służące do wytworzenia momentu hamowania. Między płytą cierną i korpusem magnesu znajduje się szczelina powietrzna. Jej wielkość w trakcie eksploatacji hamulca wzrasta i musi by regulowana. Szczelinę tę nastawia się poprzez ustawienie wzajemnej pozycji śrub mocujących i blokujących na minimalną wartość według tabeli. |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBB |
Dwutarczowe hamulce zasilane elektrycznie, załączane sprężyną i wyłączane przy pomocy elektromagnesu. Transmitowany moment obrotowy 50 Nm. Pracują na sucho. Przeznaczone są do napędów, w których hamowanie obrotów maszyny po przerwaniu zasilania jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa.
Hamulec typu EBB składa się z części napędzającej oraz nieruchomej. Część napędzającą tworzy zabierak i dwie tarcze hamulcowe z okładzinami, ruchome osiowo w uzębieniu zabieraka. Nieruchomą (nie obrotową) część hamulca tworzy kompletny korpus magnesu, płytka cierna, tarcza cierna i obudowa. Elementem nieruchomej części hamulca jest pokrywa z niemagnetycznego stopu, w której górnej części poprzez przepust przechodzi kabel zasilający do zacisków korpusu magnesu. W czole korpusu magnesu umieszczone są obwodowo śruby mocujące, niezbędne do montażu hamulca. Prowadzą przez płytę cierną, tarczę cierną i obudowę hamulca. Następne dwie śruby regulacyjne umożliwiają mechaniczne ściskanie pakietu sprężyn przez płytę cierną. W zewnętrznych obwodowych wyfrezowaniach korpusu magnesu są umieszczone śruby blokujące, opierające się o nosy obudowy hamulca, za pomocą których utrzymywana jest nastawiona szczelina powietrzna. Nosy obudowy hamulca służą też do osiowego prowadzenia płyty ciernej i tarczy ciernej. W czole korpusu magnesu od strony płyty ciernej są umieszczone sprężyny dociskowe służące do wytworzenia momentu hamowania. Między płytą cierną i korpusem magnesu znajduje się szczelina powietrzna. Jej wielkość w trakcie eksploatacji hamulca wzrasta i musi by regulowana. Szczelinę tę nastawia się poprzez ustawienie wzajemnej pozycji śrub mocujących i blokujących na minimalną wartość według tabeli. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EKP (5 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce tarczowe. Zakres transmitowanych momentów obrotowych 40 - 250 Nm. Przeznaczone do napędów maszyn pakujących, urządzeń do produkcji tekstylnej, maszyn specjalistycznych i.t.d. Pracują na sucho. |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EKP (5 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce tarczowe. Zakres transmitowanych momentów obrotowych 40 - 250 Nm. Przeznaczone do napędów maszyn pakujących, urządzeń do produkcji tekstylnej, maszyn specjalistycznych i.t.d. Pracują na sucho. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny ELB (10 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopowierzchniowe. Zakres momentów obrotowych, zastosowanie i warunki pracy takie, jak dla sprzęgieł ELS.
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopłytkowe transmitują moment obrotowy nominalny poprzez tarcie na wielu powierzchniach, inicjowane i zwalniane dzięki działaniu elektromagnesu. Hamulce zatrzymują wirujące elementy maszyn. W odniesieniu do wielkości transmitowanego momentu obrotowego elektryczne hamulce wielopłytkowe posiadają bardzo małe wymiary. Charakteryzują się szybkim narastaniem momentu obrotowego do wartości nominalnej oraz małym momentem spoczynkowym po wyłączeniu. Dzięki temu szybko reagują na impuls i zwiększają dokładność wyłączania maszyn, bez dodatkowych elementów transmisyjnych.Zmniejszają wymiary oraz ciężar jednostek napędowych. Pokrywa z kołnierzem są mocno połączone z elementem napędowym maszyny. Razem z zewnętrznym zespołem wielopłytkowym tworzy ona napędową część hamulca. Korpus magnesu, z którym sprzężony jest wewnętrzny zespół wielopłytkowy jest zamocowany do nieobracającej się części maszyny. Wewnętrzny zespół wielopłytkowy pokryty jest warstwą materiału ciernego, odpowiedniego dla rodzaju pracy (ze smarem lub na sucho), co podwyższa żywotność oraz zwiększa tarcie. Zewnętrzny zespół wielopłytkowy obraca się razem z pokrywą hamulca. Płytka kotwicy przylega do korpusu magnesu za pośrednictwem kołków. Jeżeli cewka jest wzbudzona prądem stałym, to płytka kotwicy jest przyciągana do korpusu elektromagnesu. Jeżeli hamulec jest odłączony, to płytka jest odciągana za pośrednictwem odrzucanych siłą sprężyny kołków, umieszczonych na kołnierzu tulei dystansowej. Śruba regulacyjna jest wkręcona w płytkę kotwicy tak, aby przy załączonym hamulcu zestawy wielopłytkowe zostały zaciśnięte. Poprzez obrót śruby można regulować szerokość szczeliny powietrznej pomiędzy korpusem magnesu a płytką kotwicy. Szerokość szczeliny wpływa na wielkość transmitowanego momentu obrotowego. Dla jej dokładnej regulacji służy odpowiedni szczelinomierz. Skrajną pozycję kotwicy ogranicza tuleja dystansowa. Cewka wzbudzająca jest zalana w korpusie magnesu. Do podłączenia zasilania wzbudzenia służą zaciski na korpusie magnesu. |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny ELB (10 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopowierzchniowe. Zakres momentów obrotowych, zastosowanie i warunki pracy takie, jak dla sprzęgieł ELS.
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopłytkowe transmitują moment obrotowy nominalny poprzez tarcie na wielu powierzchniach, inicjowane i zwalniane dzięki działaniu elektromagnesu. Hamulce zatrzymują wirujące elementy maszyn. W odniesieniu do wielkości transmitowanego momentu obrotowego elektryczne hamulce wielopłytkowe posiadają bardzo małe wymiary. Charakteryzują się szybkim narastaniem momentu obrotowego do wartości nominalnej oraz małym momentem spoczynkowym po wyłączeniu. Dzięki temu szybko reagują na impuls i zwiększają dokładność wyłączania maszyn, bez dodatkowych elementów transmisyjnych.Zmniejszają wymiary oraz ciężar jednostek napędowych. Pokrywa z kołnierzem są mocno połączone z elementem napędowym maszyny. Razem z zewnętrznym zespołem wielopłytkowym tworzy ona napędową część hamulca. Korpus magnesu, z którym sprzężony jest wewnętrzny zespół wielopłytkowy jest zamocowany do nieobracającej się części maszyny. Wewnętrzny zespół wielopłytkowy pokryty jest warstwą materiału ciernego, odpowiedniego dla rodzaju pracy (ze smarem lub na sucho), co podwyższa żywotność oraz zwiększa tarcie. Zewnętrzny zespół wielopłytkowy obraca się razem z pokrywą hamulca. Płytka kotwicy przylega do korpusu magnesu za pośrednictwem kołków. Jeżeli cewka jest wzbudzona prądem stałym, to płytka kotwicy jest przyciągana do korpusu elektromagnesu. Jeżeli hamulec jest odłączony, to płytka jest odciągana za pośrednictwem odrzucanych siłą sprężyny kołków, umieszczonych na kołnierzu tulei dystansowej. Śruba regulacyjna jest wkręcona w płytkę kotwicy tak, aby przy załączonym hamulcu zestawy wielopłytkowe zostały zaciśnięte. Poprzez obrót śruby można regulować szerokość szczeliny powietrznej pomiędzy korpusem magnesu a płytką kotwicy. Szerokość szczeliny wpływa na wielkość transmitowanego momentu obrotowego. Dla jej dokładnej regulacji służy odpowiedni szczelinomierz. Skrajną pozycję kotwicy ogranicza tuleja dystansowa. Cewka wzbudzająca jest zalana w korpusie magnesu. Do podłączenia zasilania wzbudzenia służą zaciski na korpusie magnesu. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBM |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBM |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBD |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulec elektromagnetyczny EBD |
|
|
|
|
|
Projekt i wykonanie: Jarosław Kacy 0-791-962-607 |
|