|
|
Hamulce firmy ATV i elektromagnetyczne -> hamulce elektromagnetyczne |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBB |
Dwutarczowe hamulce zasilane elektrycznie, załączane sprężyną i wyłączane przy
pomocy elektromagnesu. Transmitowany moment obrotowy 50 Nm. Pracują na sucho. Przeznaczone są do
napędów, w których hamowanie obrotów maszyny po przerwaniu zasilania jest niezbędne ze względów
bezpieczeństwa.
Hamulec typu EBB składa się z części napędzającej oraz nieruchomej. Część
napędzającą tworzy zabierak i dwie tarcze hamulcowe z okładzinami, ruchome osiowo w uzębieniu
zabieraka. Nieruchomą (nie obrotową) część hamulca tworzy kompletny korpus magnesu, płytka cierna,
tarcza cierna i obudowa. Elementem nieruchomej części hamulca jest pokrywa z niemagnetycznego stopu,
w której górnej części poprzez przepust przechodzi kabel zasilający do zacisków korpusu magnesu. W
czole korpusu magnesu umieszczone są obwodowo śruby mocujące, niezbędne do montażu hamulca. Prowadzą
przez płytę cierną, tarczę cierną i obudowę hamulca. Następne dwie śruby regulacyjne umożliwiają
mechaniczne ściskanie pakietu sprężyn przez płytę cierną. W zewnętrznych obwodowych
wyfrezowaniach korpusu magnesu są umieszczone śruby blokujące, opierające się o nosy obudowy
hamulca, za pomocą których utrzymywana jest nastawiona szczelina powietrzna. Nosy obudowy hamulca
służą też do osiowego prowadzenia płyty ciernej i tarczy ciernej. W czole korpusu magnesu od
strony płyty ciernej są umieszczone sprężyny dociskowe służące do wytworzenia momentu
hamowania. Między płytą cierną i korpusem magnesu znajduje się szczelina powietrzna. Jej wielkość
w trakcie eksploatacji hamulca wzrasta i musi by regulowana. Szczelinę tę nastawia się poprzez
ustawienie wzajemnej pozycji śrub mocujących i blokujących na minimalną wartość według tabeli.
|
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBB |
Dwutarczowe hamulce zasilane elektrycznie, załączane sprężyną i wyłączane przy
pomocy elektromagnesu. Transmitowany moment obrotowy 50 Nm. Pracują na sucho. Przeznaczone są do
napędów, w których hamowanie obrotów maszyny po przerwaniu zasilania jest niezbędne ze względów
bezpieczeństwa.
Hamulec typu EBB składa się z części napędzającej oraz nieruchomej. Część
napędzającą tworzy zabierak i dwie tarcze hamulcowe z okładzinami, ruchome osiowo w uzębieniu
zabieraka. Nieruchomą (nie obrotową) część hamulca tworzy kompletny korpus magnesu, płytka cierna,
tarcza cierna i obudowa. Elementem nieruchomej części hamulca jest pokrywa z niemagnetycznego stopu,
w której górnej części poprzez przepust przechodzi kabel zasilający do zacisków korpusu magnesu. W
czole korpusu magnesu umieszczone są obwodowo śruby mocujące, niezbędne do montażu hamulca. Prowadzą
przez płytę cierną, tarczę cierną i obudowę hamulca. Następne dwie śruby regulacyjne umożliwiają
mechaniczne ściskanie pakietu sprężyn przez płytę cierną. W zewnętrznych obwodowych
wyfrezowaniach korpusu magnesu są umieszczone śruby blokujące, opierające się o nosy obudowy
hamulca, za pomocą których utrzymywana jest nastawiona szczelina powietrzna. Nosy obudowy hamulca
służą też do osiowego prowadzenia płyty ciernej i tarczy ciernej. W czole korpusu magnesu od
strony płyty ciernej są umieszczone sprężyny dociskowe służące do wytworzenia momentu
hamowania. Między płytą cierną i korpusem magnesu znajduje się szczelina powietrzna. Jej wielkość
w trakcie eksploatacji hamulca wzrasta i musi by regulowana. Szczelinę tę nastawia się poprzez
ustawienie wzajemnej pozycji śrub mocujących i blokujących na minimalną wartość według tabeli.
|
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EKP (5 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce tarczowe. Zakres transmitowanych momentów
obrotowych 40 - 250 Nm. Przeznaczone do napędów maszyn pakujących, urządzeń do produkcji tekstylnej,
maszyn specjalistycznych i.t.d. Pracują na sucho. |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EKP (5 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce tarczowe. Zakres transmitowanych momentów
obrotowych 40 - 250 Nm. Przeznaczone do napędów maszyn pakujących, urządzeń do produkcji tekstylnej,
maszyn specjalistycznych i.t.d. Pracują na sucho. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne ELB (10 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopowierzchniowe. Zakres momentów
obrotowych, zastosowanie i warunki pracy takie, jak dla sprzęgieł ELS.
Elektrycznie
aktywowane hamulce wielopłytkowe transmitują moment obrotowy nominalny poprzez tarcie na wielu
powierzchniach, inicjowane i zwalniane dzięki działaniu elektromagnesu. Hamulce zatrzymują wirujące
elementy maszyn. W odniesieniu do wielkości transmitowanego momentu obrotowego elektryczne
hamulce wielopłytkowe posiadają bardzo małe wymiary. Charakteryzują się szybkim narastaniem momentu
obrotowego do wartości nominalnej oraz małym momentem spoczynkowym po wyłączeniu. Dzięki temu szybko
reagują na impuls i zwiększają dokładność wyłączania maszyn, bez dodatkowych elementów
transmisyjnych.Zmniejszają wymiary oraz ciężar jednostek napędowych. Pokrywa z kołnierzem są
mocno połączone z elementem napędowym maszyny. Razem z zewnętrznym zespołem wielopłytkowym tworzy
ona napędową część hamulca. Korpus magnesu, z którym sprzężony jest wewnętrzny zespół wielopłytkowy
jest zamocowany do nieobracającej się części maszyny. Wewnętrzny zespół wielopłytkowy pokryty jest
warstwą materiału ciernego, odpowiedniego dla rodzaju pracy (ze smarem lub na sucho), co podwyższa
żywotność oraz zwiększa tarcie. Zewnętrzny zespół wielopłytkowy obraca się razem z pokrywą
hamulca. Płytka kotwicy przylega do korpusu magnesu za pośrednictwem kołków. Jeżeli cewka jest
wzbudzona prądem stałym, to płytka kotwicy jest przyciągana do korpusu elektromagnesu. Jeżeli
hamulec jest odłączony, to płytka jest odciągana za pośrednictwem odrzucanych siłą sprężyny kołków,
umieszczonych na kołnierzu tulei dystansowej. Śruba regulacyjna jest wkręcona w płytkę kotwicy
tak, aby przy załączonym hamulcu zestawy wielopłytkowe zostały zaciśnięte. Poprzez obrót śruby można
regulować szerokość szczeliny powietrznej pomiędzy korpusem magnesu a płytką kotwicy. Szerokość
szczeliny wpływa na wielkość transmitowanego momentu obrotowego. Dla jej dokładnej regulacji służy
odpowiedni szczelinomierz. Skrajną pozycję kotwicy ogranicza tuleja dystansowa. Cewka wzbudzająca
jest zalana w korpusie magnesu. Do podłączenia zasilania wzbudzenia służą zaciski na korpusie
magnesu. |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne ELB (10 rozmiarów) |
Elektrycznie aktywowane hamulce wielopowierzchniowe. Zakres momentów
obrotowych, zastosowanie i warunki pracy takie, jak dla sprzęgieł ELS.
Elektrycznie
aktywowane hamulce wielopłytkowe transmitują moment obrotowy nominalny poprzez tarcie na wielu
powierzchniach, inicjowane i zwalniane dzięki działaniu elektromagnesu. Hamulce zatrzymują wirujące
elementy maszyn. W odniesieniu do wielkości transmitowanego momentu obrotowego elektryczne
hamulce wielopłytkowe posiadają bardzo małe wymiary. Charakteryzują się szybkim narastaniem momentu
obrotowego do wartości nominalnej oraz małym momentem spoczynkowym po wyłączeniu. Dzięki temu szybko
reagują na impuls i zwiększają dokładność wyłączania maszyn, bez dodatkowych elementów
transmisyjnych.Zmniejszają wymiary oraz ciężar jednostek napędowych. Pokrywa z kołnierzem są
mocno połączone z elementem napędowym maszyny. Razem z zewnętrznym zespołem wielopłytkowym tworzy
ona napędową część hamulca. Korpus magnesu, z którym sprzężony jest wewnętrzny zespół wielopłytkowy
jest zamocowany do nieobracającej się części maszyny. Wewnętrzny zespół wielopłytkowy pokryty jest
warstwą materiału ciernego, odpowiedniego dla rodzaju pracy (ze smarem lub na sucho), co podwyższa
żywotność oraz zwiększa tarcie. Zewnętrzny zespół wielopłytkowy obraca się razem z pokrywą
hamulca. Płytka kotwicy przylega do korpusu magnesu za pośrednictwem kołków. Jeżeli cewka jest
wzbudzona prądem stałym, to płytka kotwicy jest przyciągana do korpusu elektromagnesu. Jeżeli
hamulec jest odłączony, to płytka jest odciągana za pośrednictwem odrzucanych siłą sprężyny kołków,
umieszczonych na kołnierzu tulei dystansowej. Śruba regulacyjna jest wkręcona w płytkę kotwicy
tak, aby przy załączonym hamulcu zestawy wielopłytkowe zostały zaciśnięte. Poprzez obrót śruby można
regulować szerokość szczeliny powietrznej pomiędzy korpusem magnesu a płytką kotwicy. Szerokość
szczeliny wpływa na wielkość transmitowanego momentu obrotowego. Dla jej dokładnej regulacji służy
odpowiedni szczelinomierz. Skrajną pozycję kotwicy ogranicza tuleja dystansowa. Cewka wzbudzająca
jest zalana w korpusie magnesu. Do podłączenia zasilania wzbudzenia służą zaciski na korpusie
magnesu. |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBM |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBM |
|
.: Pokaż dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBD |
|
.: Ukryj dane techniczne :.
|
|
Hamulce elektromagnetyczne EBD |
|
|
|
|
|
Projekt i wykonanie: Jarosław Kacy 0-791-962-607 |
|